Retourneren & ruilen - SlimmeDingen.nl
#1 SmartHome shop in NL & BE
Vóór 17:00 besteld, vandaag verzonden*
Slim, Veilig en Duurzaam wonen
Advies & Inspiratie
Winkelwagen
Menu
Winkelwagen
#1 SmartHome shop in NL & BE
Vóór 17:00 besteld, vandaag verzonden*
Slim, Veilig en Duurzaam wonen

Retourneren & ruilen

Hoe kan ik ruilen of retourneren? (consument)

Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Na annulering heb je nogmaals 14 dagen om je bestelling retour te sturen. Tijdens deze termijn vragen we je zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. We vragen je het product netjes uit te pakken of te gebruiken, voor zover nodig is om te kunnen beoordelen of je je bestelling wilt behouden. 

Voor de praktische afhandeling van je retour log je in op je SlimmeDingen account. Vanuit je bestelling kan je je product aanmelden voor retour. Je ontvangt dan automatisch bericht van ons met verdere instructies. 

Voor zakelijke klanten is het herroepingsrecht niet van toepassing. Mocht u echter om welke reden ook ontevreden zijn over de producten en / of onze dienstverlening, neem dan contact met ons op.

Wie betaalt de verzendkosten voor retourneren of ruilen?

De verzendkosten voor retouren en/of ruilen komen geheel voor rekening van de klant.

Wanneer het product defect is, neemt SlimmeDingen.nl de retourkosten voor haar rekening. Wanneer u bij aankoop van het product heeft gekozen voor een spoedzending, ontvangt u die kosten niet terug. 

 

Krijg ik eventuele betaalkosten ook terug bij een retour?

Als SlimmeDingen.nl bieden wij momenteel 12 betaalmethodes aan (iDeal, PayPal, Klarna Achteraf Betalen, Visa, MasterCard, Bankoverschrijving, Bancontact, Sofort, EPS, GiroPay, Maestro en Cadeaukaart). Van deze betaalmethodes zijn er 7 gratis, waaronder de meest bekende methode iDeal.


Bij het afrekenen kan je altijd zelf een betaalmethode kiezen. Voor de betaalmethodes die niet gratis zijn worden de kosten zichtbaar en apart getoond en bij het totaal opgeteld. Wanneer je achteraf besluit het product toch naar ons te retourneren, bijvoorbeeld omdat je een verkeerd product hebt besteld of je je bedacht hebt dan vergoeden wij uitsluitend de kosten voor het product en eventueel betaalde verzendkosten. De kosten van het retouren zijn voor de rekening van de klant. Kortom, de kosten voor een niet-gratis betaalmethode worden bij een retour niet vergoed. 

Wanneer krijg ik het geld van een geretourneerd product terug?

Maakt u gebruik van het retourrecht, dan storten wij het gehele orderbedrag inclusief eventuele verzendkosten binnen 14 dagen na de retourmelding aan u terug.

Wat als ik een ander product heb ontvangen dan besteld?

Oeps, dat is onze fout. Natuurlijk hoef je in dat geval ook geen retourkosten te betalen.

Wat mag ik doen met het product in de bedenktijd?

In deze periode van 14 dagen mag je het product uitpakken en gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of je het wil houden. Een handige stelregel is bedenken wat je in de fysieke winkel met het product zou kunnen doen. In een fysieke winkel kun je geen koffie zetten met een koffieautomaat en geen wasje draaien in de machine. Ook kun je zogenaamde blister-verpakkingen van bijvoorbeeld batterijen niet openen. Maar je kunt wel een rondje lopen op je nieuwe schoenen of een jas passen.

Als je een product voor meer gebruikt dan noodzakelijk is om te beoordelen of je het wilt houden, dan levert dit voor ons waarschijnlijk een waardevermindering op. We mogen deze kosten bij jou in rekening brengen. Tip: ga ook voorzichtig met de verpakking om en houd er rekening mee dat wij het product weer willen en kunnen verkopen.

Wat zijn de uitzonderingen op retourneren?

Je begrijpt vast dat je de volgende artikelen niet terug kunt sturen:

  • Software waarvan de verzegeling is verbroken.
  • Eventuele op-maat-gemaakte producten of producten die speciaal voor u besteld worden omdat wij die niet standaard op voorraad houden.
  • Indien producten beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Voor juist uitgevoerde diensten van monteurs geven we geen geld terug. Hieronder vallen:

  • installatie- en inbouwkosten van onze artikelen;
  • ingewisselde vouchers voor inbouw en/of installatie;

 

Kan ik mijn retour annuleren?

Dat is niet nodig. Je retour wordt automatisch geannuleerd wanneer je de artikelen niet binnen 14 dagen na aanmelding terugstuurt.

Heb je een vraag?

Bel ons

op werkdagen tussen
9.00 tot 17.00

+31 (0)85 - 1305612

E-mail

Stuur ons een e-mail

[email protected]

Social media

Volg ons op social media

SlimmeDingen B.V.

Helling 1
3371 EZ Hardinxveld-Giessendam
Nederland
Bekijk op Google Maps

BTW: NL863046940B01
KVK: 83954252

Vergelijk 0

Voeg nog een product toe (max. 5)

Start vergelijking

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »