- Contact
- Betaalmethoden
- Verzending & bezorging
- Afhalen
- Retourneren & ruilen
- Garantie & klachten
- Algemene voorwaarden
- Privacy Policy
- Veelgestelde Vragen (FAQ)
- Actievoorwaarden
- Vacatures
Oud voor Nieuw
Wat houdt de 'Oud voor Nieuw' regeling in?
Dat is Slim!
Bij SlimmeDingen werken wij met de ‘oud voor nieuw’ regeling. Dit houdt in dat wij onze klanten de mogelijkheid bieden om oude of defecte producten bij ons in te leveren indien hier een vergelijkbaar nieuw exemplaar voor wordt aangekocht.
Deze regeling is een initiatief van de Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu en stimuleert het correct recyclen van afgedankte/defecte elektrische apparaten.
Twijfel je of jouw product in aanmerking komt voor de ‘oud voor nieuw’ regeling? Neem dan eerst contact met ons op, ook voor het aanvragen van een kosteloos verzendlabel [email protected] .
Ons retouradres is:
SlimmeDingen BV
T.a.v. Slim Recyclen
Helling 1
3371 EZ Hardinxveld-Giessendam
Inname van producten die voldoen aan de voorwaarden is definitief en eventuele persoonlijke gegevens moeten vooraf zijn gewist!
(Note: U krijgt géén vergoeding voor het inleveren van uw oude apparaten!)
Nog Slimmer!
Wil je echt een duurzame bijdrage leveren? Voorkom dan onnodige transportstromen en lever je afgedankte elektrische apparaten in bij één van de 13.000 gratis Wecycle inleverpunten. Er is er altijd wel één bij jou in de buurt.
Team SlimmeDingen
Easee laadpunt
Waarom is er een verkoopstop op de Easee laadrobots?
De Zweedse instantie voor elektrische veiligheid (Elsäkerhetsverket) heeft een tijdelijk verkoopverbod in Zweden afgeroepen m.b.t. de Easee Home en Easee Charge.
Easee laadunits worden wereldwijd verkocht in meer dan 30 landen. Ondanks dat geen enkel ander land reden ziet het voorbeeld van Zweden te volgen, heeft de Nederlandse RDI (Rijksinspectie Digitale Infrastructuur) als enige EU lidstaat in April besloten dit voorbeeld wel te volgen.
In de onderzoeksrapporten komt nadrukkelijk naar voren dat de Easee laadrobots geen enkel gevaar vormen voor mens en dier. Er zal dus geen terugroepactie komen.
Het betreft hier puur een papierkwestie welke wij als Easee partner nauwlettend zullen volgen. Wij hebben er alle vertrouwen in dat na het afronden van het onderzoek, de populaire Easee laadrobots weer volop verkocht gaat worden.
Wat betekend RFID bij laadpunten?
Je ziet het regelmatig staan bij een laadpunt, RFID. Maar wat betekend dit begrip nu eigenlijk?
RFID (Radio-Frequency Identification): Deze technologie maakt het mogelijk om laders te beveiligen en gebruikers te identificeren via een sleutelhanger of kaart. Bij een Easee-lader kun je een RFID-tag gebruiken om het laden te starten of toegang tot de lader te beheren. Dit is handig om laadkosten toe te wijzen aan specifieke gebruikers, bijvoorbeeld thuis of op een gedeelde locatie.
Wat betekend MID bij een laadpunt?
MID is een begrip wat je bij geavanceerde laadpunten vaal tegenkomt.
MID-certificering (Measuring Instruments Directive): Deze Europese richtlijn garandeert dat een lader nauwkeurige energiemetingen kan verrichten. Dit is essentieel voor bedrijven en wagenparken die laadkosten correct willen factureren of vergoeden. Alleen de Easee Charge Max is MID-gecertificeerd, wat het model ideaal maakt voor zakelijk gebruik.
Ik heb al een Easee gekocht, heeft de huidige verkoopstop invloed op de ondersteuning?
Was je al in het bezit van een Easee laadpunt voordat de verkoopstop hiervan in Nederland van kracht werd?
Geen zorgen! De ondersteuning van je Easee laadrobot blijft zoals deze nu ook is, alsmede de garantie. Het is dus absoluut niet nodig je hier zorgen om te maken.
Heb je toch nog een vraag? Stel hem aan onze Slimmeriken via [email protected]
Hoe zit het met de veiligheid de Easee laadrobot? Kan ik veilig blijven laden?
Er is geen enkel veiligheidsrisico vastgesteld met betrekking tot de Easee laadrobots. Er is ook geen sprake van een eventuele terugroepactie. Alle Easee laders kunnen veilig gebruikt blijven worden, er is geen veiligheid,- of brandrisico vastgesteld.
Heb je toch nog vragen? Stel ze gerust aan onze Slimmeriken via [email protected]
Hoe zit het met de beschikbaarheid van de Easee laadrobot?
Er zijn op dit moment geen Easee Home of Easee Charge laadunits te bestellen in Nederland alsmede bij SlimmeDingen.
Door een tijdelijke verkoopstop, opgelegd vanuit de Nederlandse Rijksinspectie Digitale Infrastructuur (RDI), is het op dit moment niet toegestaan de laadrobots van Easee in Nederland te verkopen.
Maar geen zorgen, it's just the paperwork! (dit betekend ook dat reeds verkochte laadpunten kunnen blijven rekenen op de beste ondersteuning en garantie).
Wij hopen heel snel weer dit uiterst populaire laadpunt aan te kunnen bieden.
Heb je nog vragen? Stel ze aan onze Slimmeriken via [email protected]
Wat is het verschil tussen een Easee Home en een Easee Charge?
De Easee laadpunten zijn verkrijgbaar in 2 vairanten, de Easee Home en de Easee Charge.
Het belangrijkste verschil tussen beide is het aantal koppelbare laadpunten. Bij de Easee Home kunnen er tot 3 laadpunten gekoppeld worden en bij de Easee Charge zijn dit er maar liefst 101!
De Easee Charge is dus uitermate geschikt voor grote zakelijke projecten met meer dan 3 laadpunten en de Easee Home is ideaal voor bijvoorbeeld thuis aan de gevel.
De prestaties en kwaliteit van beide laadpunten zijn gelijk en ook fysiek zien de laadpunten er precies hetzelfde uit!
Easee laadpunten beschikken over load balancing, heb ik dan toch de Equalizer nodig?
Een veelgehoorde vraag waar soms verwarring over is, is de Easee load balancing functie. Load balancing zit standaard in de Easee laadpunten maar is puur voor de laadpunten onderling zijn aangesloten op de laadpaal zekering.
Wil je voorkomen dat je hoofdzekering er uit klapt doordat je auto aan het laden is maar je ook de wasmachine, droger en vaatwasser aan hebt?
Dan heb je de Easee Equalizer nodig. Deze is eenvoudig te koppelen aan je laadpunt(en) en middels de P1 poort te installeren in de meterkast. Zo zorg je ervoor dat je altijd maximaal laad op het moment dat er voldoende stroom beschikbaar is. Zo is je auto dus sneller vol!
Werkt de Easee Home of Easee Charge ook samen met zonnepanelen / zonnestroom?
ja, als je de Easee Home of Charge aanschaft in combinatie met de Easee Equalizer is deze zodanig in te stellen dat óf alleen zonnestroom wordt gebruikt voor het opladen of direct samen met input uit het net als de zonnestroom hoeveelheid onvoldoende is (bewolkt weer, avond/nacht etc).
Deze nieuwe feature van Easee heet Easee Solar Charging en wordt op dit moment uitgerold. De Equalizer wordt gefaseerd door Easee op afstand geüpdatet waardoor er een mogelijkheid is om in te stellen dat je puur wil laden op zonnestroom, net & zon of alleen het net.
Een Equalizer is noodzakelijk voor het laden op zonnestroom en de operator van het laadpunt moet op 'Easee' staan.
Een volledige uitleg over het laden op zonnestroom vind je HIER in ons blog.
Heb ik de Easee app of de Easeee Installer app nodig?
Als installateur maak je altijd gebruik van de Easee Installer app. Daarna kun je het eigendom overdragen naar de klant (die kan de standaard Easee app gebruiken).
Ga je zelf het laadpunt installeren? Maak dan ook gebruik van de Easee Installer app. Met deze app kun je eenvoudig de RF chip op de backplate scannen. Doorloop vervolgens alle stappen in de app en je nieuwe Easee laadpunt is klaar voor gebruikt.
Ik moet in de Easee app 'naam operator' invullen, wat vul ik in?
Is het Easee laadpunt alleen voor vrij eigen gebruik of wil je gebruik maken van de Easee Key? Kies dan als ‘naam operator’ Easee. Als je middels laadpas van een andere aanbieder wil kunnen laden of als je stroom direct (zakelijk) wil verrekenen kiest je de de naam van de backoffice provider (b.v. E-Flux of MAXEM)
Kijk voor zakelijk verrekenen, kijk onder FAQ bij "Zakelijk geladen stroom verrekenen met mijn werkgever, hoe werkt dat?"
Hoe voeg ik een Easee Equalizer toe aan het Easee Charge laadpunt?
Het toevoegen van een Easee Equalizer gaat bij de Easee Charge net even iets anders dan bij de Easee Home.
Voor het toevoegen van een Easee Equalizer aan een Easee Charge, volg je de volgende stappen:
- Installeer de Easee Installer app op je mobiele telefoon
- Login met dezelfde gegevens als die je hebt gebruikt met het maken van een account op de normale app of cloud login.
- Na het inloggen in de app kies je voor Bestaande Laadlocatie bijwerken.
- Als hier je laadlocatie nog niet bij staat, ga dan 1 stap terug en kies voor Nieuwe laadlocatie aanmaken.
- Als de laadlocatie er tussen staat, klik hier op. Het laat zien; Laadlocatie-overzicht
- Klik op Laadlocatie-structuur. Daar zie je de waarde van de hoofdzekering staan (door jou ingesteld) en een elektrisch netwerk (door jou ingesteld).
- Boven deze gegevens zie je in BLAUW staan; “voeg equalizer toe”
- Zorg er voor dat de equalizer in de P1 poort is geplaatst voor minimaal 2 minuten.
- In de app wordt om Wifi-Verbinding gevraagd. Vul hier de naam van het Wifi-netwerk en het Wifi wachtwoord in waar de Equalizer aan gekoppeld moet worden (zelfde netwerk als waar de Charge op gekoppeld is)
- Klik op doorgaan, de app geeft aan dat je de equalizer kunt scannen met de telefoon. Het filmpje laat zien hoe.
- Als de equalizer is gevonden wordt deze ingesteld, dit kan even duren.
- Soms geeft de app aan dat het mislukt is. Verwijder dan de equalizer uit de P1 poort voor 1 minuut, en stop deze daarna weer terug. Wacht 2 minuten en doe bovenstaande stappen nogmaals vanaf stap 7.
- Als de equalizer is toegevoegd staat deze onder laadlocatie structuur in de app.
- Navigeer hier heen en scroll naar beneden, als het goed is zie je een Update button. De Firmware versie moet >100 zijn. Hieronder kan het zijn dat hij niet goed werkt met je slimme meter.
Om na het instellen iets duidelijker te zien waar alles op staat ingesteld kun je ook naar https://easee.cloud navigeren op je computer.
Log hier ook weer in met dezelfde gegevens als die je gebruikt voor de app.
Klik op je laadlocatie en dan links op Laadlocatiestructuur (inzicht van gebruik en loadbalancing) of op Producten.
Hier zie je dan ook de equalizer staan als deze succesvol is ingesteld.
Mocht de wifi verbinding wegvallen, neemt de Equalizer automatisch op RF de controle naar het laadpunt over.
De afstand van equalizer -> laadpunt kan maximaal 50 meter zijn zonder muren voor juiste RF functionaliteit.
Hoe kan ik mijn Easee laadpunt "op slot" zetten ?
Om te voorkomen dat iemand anders je laadpunt(en) gebruikt, is het mogelijk de Easee Charge of Easee Home "op slot" te zetten i.p.v. openbaar.
Easee Charge op slot zetten:
Log in op www.easee.cloud met dezelfde gegevens als die je gebruikt met de app. Hier vind je ook een overzicht van diverse gegevens, instellingen en bij producten de laadunits.
Voeg eerst een tag toe middels onderstaande stappen :
- Open de easee app en klik links bovenin op de 3 streepjes (menu)
- Klik op Easee Keys
- Kies voor toevoegen
- Je kan dan de Tag inlezen via je telefoon (NFC) of via een lader naar keuze.
- Als de tag is gescand kun je de key een naam geven
- Ga via de webbrowser naar www.easee.cloud en log in met je gegevens
- Klik op Hulpmiddelen
- Klik op toegangscontrole
- Bij toegangsniveau staat nu als het goed is; Open voor iedereen (gaat laden zodra de stekker er in gaat) -> klik op bewerken
- Kies Toegang alleen voor goedgekeurde gebruikers.
- Het kan even duren voor de instellingen worden doorgevoerd, maar nu kan er alleen nog maar geladen worden na het aanbieden van een tag.
- De laadsessies van iedere tag worden geregistreerd en kunnen worden teruggezien. Advies is daarom om kenteken van de auto te gebruiken als naam.
Verder kun je in de cloud en via de app diverse acties uitvoeren zoals herstarten van de lader, updates starten etc.
Een laadsessie starten kan altijd, maar na het aanbieden van de tag!
Belangrijk om te weten is dat de normale manier van het afkoppelen van de auto is;
- Bied tag aan – laadsessie stopt.
- Haal eerst kabel uit het voertuig.
- Haal daarna kabel pas uit laadpunt.
Easee Home op slot zetten:
Open de Easee app. Je ziet dan direct rechts het kopje 'Toegang' . Zet deze eenvoudig met 1 druk op 'open' of 'dicht'.
Zakelijk geladen stroom verrekenen met mijn werkgever, hoe werkt dat?
Aan alles is gedacht, ook het verrekenen van de geladen stroom thuis met je werkgever of bedrijf.
Via SlimmeDingen kun je voor slechts een paar euro per maand een backoffice van RoboCharge inregelen waardoor jij nul omkijken hebt naar het verrekenen van de stroom. Is er een reden waarom je bijv. E-Flux of MAXEM wil hebben? Dan kan dit ook, wij adviseren echter RoboCharge vanwege het gemak en de communicatie. Middels de backoffice wordt de geladen stroom automatisch verrekend met je werkgever of bedrijf en de vergoeding teruggestort op je rekening.
Bestel deze service eenvoudig online door hier te klikken.
Heb je nog vragen? Stuur dan een mail naar [email protected]
Domotica & Smarthome
Hoe activeer ik Matter op mijn Aqara hub?
Het is sinds 2023 mogelijk om Matter te activeren op een geselecteerd aantal Aqara producten.
Om Matter te activeren heb je een Aqara M2 hub nodig (later dit jaar volgen er meer hubs die deze optie bieden). Volg de volgende stappen om Matter op je Aqara M2 hub te activeren:
- Ga naar de Aqara-Home app (versie 3.0.8 of nieuwer) naar de instellingen van de Hub M2 en kies je voor ‘bind to matter (Beta)’.
Dankzij de update kunnen er 40 Aqara producten werken middels Matter waarvan er 20 officieel verkrijgbaar zijn in de Benelux.
Hoe verbind ik Aqara apparaten aan Google Home via Matter?
Om Aqara Zigbee apparaten te koppelen aan Google Home via Matter, volg je de volgende stappen:
- Kies de M2 hub in de Aqara Home app. Klik op de drie punten -> More settings -> Bind to Matter(Beta) -> + -> Kopieer de paring code (QR-code).
- Google: Klik op devices en kies add device -> New device -> kies het huisje -> Matter-enabled device -> Set up without QR-code.
Plak daar de Matter paring code die je hebt gekopieerd uit de Aqara Home app en ga verder. Nadat de verbinding tot stand is gebracht, worden de ondersteunde en gekoppelde apparaten weergegeven in Google Home en kunnen ze lokaal worden bestuurd en deelnemen aan scénes (automatiseringen).
Vooralsnog is Matter alleen mogelijk met de Aqara M2 hub, later dit jaar zullen er meer hubs volgen die deze optie bieden.
Hoe kan ik Aqara apparaten verbinden met Apple Home via Matter?
Matter kan niet de volledige HomeKit functionaliteiten bieden op dit moment. Overstappen van HomeKit naar Matter wordt dan ook nog niet aangeraden in dit stadium. Als de M2 hub eerder al is verbonden met HomeKit, worden apparaten na het verbinden met Matter gedupliceerd.
- Kies de M2 hub in de Aqara Home app. Klik op de drie puntjes -> More settings -> Bind to Matter(Beta) -> + -> Copy pairing code (QR-code).
- Tik in de Apple Home app op de + rechts in de hoek -> Scan je accessoires -> More options -> Hub M2 -> Plak de Matter pairing code die je hebt gekopieerd uit de Aqara app en ga verder.
Nadat de verbinding tot stand is gekomen, worden de ondersteunde en gekoppelde apparaten weer gegeven in Apple Home eb kunnen ze lokaal worden bestuurd en deelnemen aan scénes (automatiseringen).
Welke Aqara producten hebben Matter ondersteuning?
In onderstaande lijst vind je een overzicht van alle Aqra producten welke Matter ondersteuning bieden.
Aqara producten met Matter ondersteuning binnen de Benelux:
Door & Window Sensor | Smart Wall Switch H1 EU (No Neutral, Single Rocker) |
Temperature & Humidity Sensor | Smart Wall Switch H1 EU (No Neutral, Double Rocker) |
Motion Sensor | Smart Wall Switch H1 EU (With Neutral, Single Rocker) |
Motion Sensor P1 | Smart Wall Switch H1 EU (With Neutral, Double Rocker) |
Cube T1 Pro | Single Switch Module T1 (No Neutral) |
Radiator Thermostat E1 | Single Switch Module T1 (With Neutral) |
Roller Shade Driver E1 | Wireless Mini Switch |
Curtain Driver E1 | Wireless Remote Switch H1 (Double Rocker) |
Roller Shade Controller | Wireless Remote Switch (Double Rocker) |
LED Bulb (Tuneable White) | Smart Plug (EU) |
Alleen de Aqara M2 hub is middels een update uitgerust met het Matter protocol. Later dit jaar zullen er meer Aqara hubs/controllers over deze functionaliteit beschikken.
Laat een reactie achter
Wij krijgen veel vragen van klanten, en natuurlijk is onze klantenservice er altijd toe bereid je zo goed mogelijk te helpen!
Om het nog iets makkelijker te maken hebben wij hier een overzicht gemaakt van de meest gestelde vragen en de antwoorden hierop.
Staat je vraag er niet tussen? Vul dan het contactformulier in!
Heb je een vraag?
Bel ons
op werkdagen tussen
9.00 tot 17.00
Stuur ons een e-mail
Social media
Volg ons op social media
SlimmeDingen B.V.
Helling 1
3371 EZ Hardinxveld-Giessendam
Nederland
Bekijk op Google Maps
BTW: NL863046940B01
KVK: 83954252